5 błędów przy projektowaniu wizytówki firmowej

0
348

Tworzenie wizytówki firmowej nie jest najłatwiejszym zadaniem – a stawka jest duża, bo na szali jest wizerunek Twój i Twojej firmy. Jakie są najczęstsze błędy przy projektowaniu wizytówek i jak ich uniknąć?

Wizytówka dla firm – zrób to dobrze?

Wiadomo, że błędów nie popełnia ten, kto nic nie robi – jednak w przypadku druku wizytówek firmowych, pomyłki bywają bardzo czaso- i kosztochłonne. Jeśli się pomylisz, pieniądze pójdą w błoto, a felerny nakład będzie można jedynie wyrzucić (czy tam okleić nim strych/garaż/cokolwiek). Nie od dziś wiadomo, że raz nadszarpnięty wizerunek bardzo trudno jest odbudować – jak tego uniknąć?

Błędy, literówki i inne chochliki przy projektowaniu wizytówek

Bardzo częstymi błędami podczas tworzenia wizytówek dla firm są literówki, a także pomyłki w numerze telefonu, NIP lub konta. Wielokrotnie zdarza się też „połykanie” literek, końcówek maili lub adresów stron internetowych. Prawda jest taka, że błędne dane na wizytówkach mogą Cię sporo kosztować i zniweczyć nawet najlepszy projekt. Jak tego uniknąć? Wystarczy, że przed wysłaniem wizytówki do druku, przeczytasz tekst kilkukrotnie, a potem dasz go do przejrzenia także innym osobom. Takie sito korektorów znacznie zmniejszy ryzyko niedopatrzeń. Proste, a naprawdę pomaga.

Wizytówki są nieczytelne

Wizytówki dla firm powinny być przede wszystkim czytelne. Jednak zdarzają się projekty, które zwyczajnie – trudno jest odczytać. Do częstych błędów przy projektowaniu wizytówek dla firm można zaliczyć zastosowanie za małego fontu, zbyt udziwnionego kroju pisma lub za mały kontrast tekstu z tłem. Na ograniczenie czytelności wizytówek firmowych wpływa też zastosowanie zbyt małej interlinii i za duże zagęszczenie treści. Nie bez znaczenia jest też kolor i krój fontu na wizytówce – lepiej unikać jaskrawych kolorów i krojów szeryfowych, bo taki tekst po prostu trudno się czyta.

Nieprofesjonalny szablon wizytówki

Na rynku jest dużo gotowych szablonów wizytówek, jednak jakość niektórych z nich pozostawia wiele do życzenia. Niestety większość wzorów wizytówek powstaje z automatycznych generatorów, przez co nie tylko kiepsko się prezentują, ale są także mało oryginalne. Na spotkaniach biznesowych pewne wzory wizytówek po prostu często się powtarzają, co nie świadczy najlepiej o danej firmie. Jak tego uniknąć? Wybierz strony z autorskimi szablonami wizytówek dla firm. W takich miejscach są one wykonywane przez profesjonalnych grafików, którzy potrafią dobrze przygotować plik do druku i zostawić sporą przestrzeń do personalizacji. Takie wizytówki można z łatwością edytować i dopasować do wizerunku Twojej firmy.

Kiepska jakość druku wizytówek

Zła jakość druku może zniszczyć nawet najlepszy pomysł, warto więc wybrać dobrą drukarnię. Na jakość i efekt ostateczny wpływa zarówno jakość wydruku, jak i gramatura oraz format papieru. Z pomysłowością łatwo przeszarżować, dlatego bezpieczniej jest postawić na klasyczne formaty – czyli 85×55 lub 90×55 mm. A gramatura? Ta w przypadku wizytówek firmowych powinna wynosić co najmniej 350 g. Opłaca się też wybrać profesjonalną i doświadczoną drukarnię. Jak ją rozpoznać? Np. po tym, jak dużą ma ofertę – dużo produktów i technik druku często dużo mówi o jakości usług i wielkości firmy.

Wizytówki bez marginesów i spadów

To jeden z najpowszechniejszych problemów podczas wydruku wizytówek dla firm. Nie każdy wie, że wysyłając plik do drukarni, musi on być zaprojektowany z uwzględnieniem tzw. spadów i marginesów, czyli miejsca, które jest niezbędne do prawidłowego wydruku wizytówek. Spady to po prostu elementy, które są odcinane po zadruku, a margines to umowna krawędź, poza którą nie powinien się znajdować żaden istotny element. Dopiero dzięki uwzględnieniu spadów i marginesów uzyskamy poprawny wydruk oraz efekt, o jaki nam chodziło. Jeśli nie chcesz ryzykować popełnienia kosztownych błędów, wykorzystaj profesjonalne szablony wizytówek firmowych.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ