O czym pamiętać przy kupnie dobrej kopiarki?

0
633

Kopiarki to urządzenia, które na dobre zadomowiły się w mniejszych i większych biurach. Dzięki nim można bez problemu powielać dokumenty, a także wiele modeli umożliwia też szybkie drukowanie i skanowanie. Czym jednak kierować się przy zakupie takiego urządzenia, aby mogło ono spełnić wszystkie oczekiwania użytkowników?

Kluczem do zadowolenia z zakupionego sprzętu biurowego jest przede wszystkim określenie swoich własnych potrzeb – tylko wtedy można mieć pewność, ze sprzęt sprawdzi się podczas codziennego użytkowania. Oczywiście, trzeba pamiętać również o szeregu różnych podstawowych kwestii dotyczących kopiarek, aby zakupiony model był łatwy w obsłudze, niedrogi w eksploatacji, a także wydajny i szybki.

W sprzedaży znajduje się wiele rozmaitych modeli kopiarek, dlatego niedoświadczony w tym temacie kupujący może mieć problem z wyszukaniem optymalnego modelu. Oczywiście, tak duży wybór powoduje jednocześnie, że znalezienie odpowiedniej kopiarki jest prostsze, gdyż urządzenie można łatwiej dopasować do określonych wymagań.

Przy określaniu potrzeb związanych z kopiarką warto pamiętać o następujących kwestiach:

  • format papieru – najczęściej to A3/A4

  • kolor kopii – czarno-białe czy kolorowe

  • liczba osób mających używać kopiarki

  • ile kopii miesięcznie w przybliżeniu ma wykonać kopiarka

  • dodatkowe opcje, na przykład drukarka, skaner, faks

Na podstawie określenia tych właśnie parametrów można wobec tego wybrać odpowiednią kopiarkę. Przy przeglądaniu różnych modeli, także w internecie, można sprawdzić, jaką mają one charakterystykę, ale wtedy, gdy liczy się idealne dopasowanie, warto znaleźć firmę, której specjaliści będą mogli doradzić, jakie urządzenie będzie najlepsze.

Przy zakupie sprzętu biurowego warto pamiętać o tym, że jakość kosztuje, dlatego też kierowanie się przy zakupach tylko i wyłącznie ceną nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza w sytuacji, gdy kopiarka ma być intensywnie eksploatowana. Należy sugerować się wobec tego jakością urządzenia, jego wyposażeniem, a także możliwościami.

Czy warto kupować drogą kopiarkę?

Również warto wskazać, że wtedy, gdy kopiarka jest droższa i szybsza, wtedy też koszty jej eksploatacji są niższe. Do kserokopiarki trzeba będzie kupować najczęściej toner, a także bęben, które z czasem ulegają wyczerpaniu, dlatego też droższe urządzenie o większej wydajności będzie mogło posłużyć przez dłuższy czas.

Naturalnie, nie oznacza to, że dla małej firmy korzystnym wyborem będzie zakupienie bardzo drogiego modelu kopiarki, gdy nie potrzebuje ona wielu kopii, dlatego też należy wyselekcjonować taką, która będzie łączyła w sobie odpowiednią wydajność pracy z przystępną ceną.

Zakup kopiarki z umową serwisowo-materiałową

Wtedy, gdy kupuje się kopiarkę do firmy, warto skorzystać z firm zajmujących się świadczeniem usług sprzedaży oraz konserwacji i serwisu. Wówczas nie tylko można skorzystać z profesjonalnej pomocy w doborze sprzętu, ale również dodatkowych usług, podpisując umowę serwisowo-materiałową.

Umowa tego rodzaju jest szczególnym typem „ubezpieczenia” kopiarki, ponieważ wtedy to dostawca zobowiązany jest do dbania o stan techniczny urządzenia, między innymi rutynowe prace konserwacyjne, dostarczanie materiałów eksploatacyjnych, a także części zamiennych. Często wtedy, gdy urządzenie jest zepsute, w ramach umowy można otrzymać także kopiarkę zastępczą, aby tym samym firma nie była narażona na brak urządzenia w biurze.

Podsumowanie

Zatem jeżeli chcesz zdecydować się na zakup kopiarki, pamiętaj o tym, że najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów lub samemu dokładnie zapoznać się z wszystkimi ofertami, aby znaleźć takie urządzenie, które będzie dopasowane do potrzeb biura, w którym ma być wykorzystywane.

Jeżeli poszukują Państwo dobrej kopiarki w Warszawie, zapraszamy do zapoznania się z ofertą firmy Fix&Print, która posiada wieloletnie doświadczenie w ich sprzedaży oraz prowadzi prace serwisowe. Fachowcy Fix&Print są również gotowi do pomocy w doborze odpowiednich urządzeń.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ